دعاهای موثر و مجرب برای انواع مشکلات

با توجه به بی نتیجه بودن دعاهای بدون «سلسله سند» و بدون «اجازه»، تمام دعاهای این سایت به بزرگان عرفا منتهی میشود.

دعاهای موثر و مجرب برای انواع مشکلات

با توجه به بی نتیجه بودن دعاهای بدون «سلسله سند» و بدون «اجازه»، تمام دعاهای این سایت به بزرگان عرفا منتهی میشود.

سلسله سند عرفانی:

طریق اول: مهتدی شاگرد استاد فیضی شاگرد ادیب ارتقایی شاگرد علامه الهی (برادر علامه طباطبایی) شاگرد سید علی آقا قاضی

طریق دوم: مهتدی شاگرد استاد فیضی شاگرد علامه حکیمی شاگرد سید حافظیان شاگرد شیخ حسنعلی نخودکی

طریق سوم: مهتدی شاگرد استاد دینانی شاگرد علامه طباطبایی شاگرد سید علی قاضی

طریق چهارم: مهتدی شاگرد استاد فیضی شاگرد سید احمدی شاگرد شیخ جعفر مجتهدی

بایگانی

علوم غریبه یا علوم زندگی

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۵۷ ق.ظ

اینکه علوم غریبه چه ارتباطی با ریاضی دارد، پرسشی بنیادین است. آنچه موجب این پرسش شده است، ح1ضور ریاضی در ارکان علوم غریبه است. به عنوان مثال، علم الاعداد به صورت کامل مبتنی بر عدد است و در همه مراحل خودش از ریاضی بهره می برد. همچنین علم الحروف کاملا ریاضی است و چنین است دیگر شاخه های علوم غریبه یا ارثماطیقی.


عملا بدون ریاضی علوم غریبه وجود ندارد. در همه مراحل علم رمل و علم جفر و حتی جفر خاویه ما با ریاضی سر و کار داریم. دوایر ابجد دارای روح عددی هستند و عدد ریاضی است. 


نمونه واضح و کامل  حضور علوم ریاضی در علوم غریبه، علم اوفاق است. علم اوفاق موفق کردن شکلی است که عدد مجموع سطور آن چه افقی چه عمودی و چه مورب با هم برابر باشد. در این صورت شکل را موفق می‌خوانند. با این حال، آیا می توانیم بگوییم علم الاوفاق همان ریاضی است؟

در بین محققان استاد جلال الدین همایی معتقد بود که ترسیم جداول، برای آشنا کردن عوام با ریاضی بوده است. در حقیقت، استاد همایی معتقد به کارکرد غیر ریاضی علوم غریبه نیست. این سخن محتاج تامل است. 

گذشته از این، به طور کلی، ذکر بدون عدد نداریم. هر عملی عدد دارد. قبلا به این جمله معروف اشاره کرده ایم که: الحروف اشباح و الاعداد ارواح. 

در علوم غریبه به عدد به عنوان روح حروف نگاه می شود. با این وجود، باید دید که آیا علوم غریبه ریاضی است؟ آیا اگر کسی به فنون ریاضی مسلط باشد، علوم غریبه می داند؟ آیا ریاضی دانستن، انسان را به فنون علوم غریبه منتهی می کند؟ 

پاسخ این سوال منفی است. در ادیان هم ریاضی حضور دارد و هیچ عمل دینی بدون عدد نیست. مثلا نماز صبح 2 رکعت است. سجده هر رکعت دوتاست. روزه 30 روز است. طواف 7 شوط است. یا این حال، ما هرگز در دین اصالت را به ریاضی نمی دهیم. در علم اصول هم، از این بحث می شود که آیا عدد مفهوم دارد یا ندارد که نظر غالب اصولیون عدم مفهوم داشتن عدد در قاموس شریعت است.


جان کلام اینکه: علوم ریاضی و به طور کلی عدد در علوم غریبه حضور دارد اما هیچ عالمی از علما علوم غریبه، این علم را ریاضی نمی داند. در علوم غریبه از ریاضی استفاده می شود، اما ریاضی در علوم غریبه هیچ کاری نمی کند. درست مثل آجری است که با آن دیوار درست می کنند. هیچ کس به قصری مجلل، نمی گوید آجر و به آجر هم نمی گویند کاخ. 

هر ماشینی از مقداری پیچ و مهره درست می شود و هیچ دستگاهی بدون آهن ساخته نمی شود، اما ماشین پیچ و مهره نیست و دستگاه هم آهن نیست.

علاوم غریبه علوم غریبه است که از بیشتر علوم و فنون استفاده می کند. در علوم غریبه از خواص اشیا نهایت استفاده به عمل می آید. از طب و خواص طبی اشیا کاملا استفاده می شود. موضوع بخورات و بوی خوش در علوم غریبه هم در مرحله ریاضات و همه در مرحله اجرا و عمل و تاثیر بسیار موثر است. 

سنگ های معدنی و خواص سنگ های قیمتی مثل یاقوت، عقیق، فیروزه، زمرد و ... کاملا در علوم غریبه دارای کمال اهمیت است و برخی از افعال با تاثیر و تاثر سنگ ها انجام می شود با این حال، علوم غریبه کانی شناسی و سنگ شناسی و جواهر شناسی نیست. 

 

از منظومه دین هم نهایت استفاده در علوم غریبه به عمل می آید. تعالیم دینی در نقطه کانونی و مرکزی علوم غریبه حضور دارد و از قرآن کریم نهایت استفاده ممکن در این علوم صورت می گیرد اما علوم غریبه علم القرآن یا تفسیر و تاویل قرآن نیست.

علوم غریبه، راهی است برای فیزیکی کردن متافیزیک و متافیزیکی کردن فیزیک. 

بوسیله علوم غریبه می توان فیزیک را در آینه متافیزیک دید و متافیزیک را در کالبد فیزیکال جهان به نظاره نشست. سر تاثیر گذاری اعداد و سر کارهای معجزه آسای اذکار و افعال و سر تاثیرات وجودی علوم غریبه که جهان را زیر پا می گذارد و قلب ها را همچون مومی در دست به حالت های گوناگون در می آورد، از اینجاست.

علوم غریبه، راهی است برای گسترش طبیعت و راهی است برای نفوذ به مرزهایی که به ظاهر بسته است. 

با این علم، موانع طبیعت کنار می رود، جهان از علل و عوامل مادی رها می شود و با سعه ای محسوس و ملموس برای انسانی که به آن احتیاج یا باور دارد، گسترشی قابل ملاحظه پیدا می کند.

و بدین ترتیب می توان مریضی را از بیماری نجات داد.

می توان ناممکنی را ممکن کرد.

می توان وصالی را به فراق و فراقی را به وصال مبدل کرد.

می توان تلخی ها را به شیرینی مبدل کرد.

می توان قدرتی را گرفت و ضعفی را به قوت مبدل کرد.

می توان راهی طولانی را کوتاه کرد و می توان راهی را بسیار طولانی کرد.

می توان شادمانی به ارمغان آورد و می توان زندگی را عمیق کرد.

با علوم غریبه می توان رازهای حیات را کشف کرد و از چنگال نادانی و ناآگاهی خلاص شد.


توجه به این نکته ضوروری است که جنبه علمی علوم غریبه بسیار مهمتر از جنبه عملی آن است. 

علوم غریبه دروازهای علم را به روی انسان باز می کند تا او رازهای خلقت را در سرانگشتانش ببیند و با آرامش زندگی کند. 

کسی که واجد حقیقت علوم غریبه باشد و بتواند همه خاک های عالم را مس و مس های عالم را طلا کند، هرگز این کار را نمیکند چون می داند که علم این کار از عمل آن ارزشمند تر است. به همین جهت، عالمان علوم غریبه دارای آرامشی بی نظیر، اطمینانی بی خدشه و روحی بزرک است. 



  • حسام مهتدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی